15. mája 2016

RECENZIA |Prírodné mydlá Saporia


Dnes som si pre Vás prichystala článok o prírodných mydlách, ktoré sú vhodné pre použitie ako na telo tak aj na tvár. 

Najväčšími výhodami prírodných mydiel je, že nevysušujú pokožku ani ju nijako nedráždia. Pokiaľ sú parfémované tak len prírodnými silicami, t.j. esenciálnymi olejmi, ktoré napomáhajú udržiavať zdravšiu pokožku. Neobsahujú sufláty ani fosfáty a sú vyrábané z rastlinných olejov. Aj keď sú drahšie, v podstate ušetríte, pretože si myslím, že sa minie pomalšie tuhé mydlo ako nejaký tekutý sprcháč. A keďže nevysušujú, tak ani nie je potrebné si kupovať nejaké telové mliečka, krémy, ktoré pomáhajú pokožku zvlhčovať. 


Ja som mala možnosť vyskúšať tieto dva - konopné a levanduľové mydlo. Hneď ako som si ich prebrala na pošte a otvorila obálku, zacítila som dosť výraznú levanduľovú vôňu. Bola som prekvapená z toho, ako veľmi môže takéto mydlo voňať. Bolo to ale príjemné prekvapenie, a ešte dlho po tom, ako som ho mala v kúpeľni, krásne rozvoniavalo celú kúpeľnu. Kúpanie s levanduľovým mydlom bolo aj preto veľmi príjemné, vhodné na relaxovanie. 


Levanduľové mydlo z Marianky je vhodné pre každú pleť. Zjemní a prevonia pokožku, čo zistíte hneď po prvom použití. Pôsobí blahodárne na ekzémy, vyrážky a iné problémy s pokožkou. Je vhodný aj na malé jazvičky, ktoré ja mám po akné, a práve preto som si vybrala toto mydlo. Levanduľa dokonca ukľudňuje, pomôže vám ak trpíte nespavosťou, čo mne asi tiež pomohlo.. lebo odkedy som ho prestala používať a začala som používať konopné, tak odvtedy mám občas problém večer zaspať. A pritom som človek, ktorý zaľahne  a spí do 5 minút. Je dobré aj pri bolesti hlavy a samozrejme na spomínanú relaxáciu. Mne tak trošku pripomína vôňu z wellnessu, takže o to lepšie.  :-D 

Ak by niekoho zaujímalo zloženie, tak obsahuje olivový olej, kokosový olej, palmový olej, ricínový olej, mandľový olej, silice v kvalite Natur -levanduľovú silicu, ktorá dodáva mydlu výraznú vôňu. Ako čítate, obsahuje samé oleje a to naše telo potrebuje. 


Konopné mydlo z Mydlárne Erdé je antibakteriálne mydlo na problematickú pokožku. Ja síce až takú problematickú pokožku nemám, až na tie niektoré jazvy po akné. No ale samozrejme aj ja mám raz za čas obdobie, minimálne raz do mesiaca, hlavne pred jahôdkovymi dňami, že sa mi pleť zhorší, vytvoria sa nejaké vyrážky, pleť je mastnejšia a vtedy jej treba nejako pomôcť, aby sa dostala čo najskôr do toho aspoň pôvodného stavu. Nemá až takú výraznú vôňu ako levanduľové, ale vôňa je tiež príjemná, proste taká prírodná. 

A keďže je známe, že konope má liečivé účinky, napríklad efektívne pomáha pri akné a rôznych vyrážkach, zlepšuje pružnosť pokožky, regeneruje aj veľmi popraskanú a stvrdnutú kožu, tak určite stojí aspoň za vyskúšanie. 

Znova ak by niekoho zaujímalo zloženie, tak obsahuje kokosový, palmový, repkový, ricínový, olivový, konopný olej, sušené konope, esenciálne oleje ako neroli, pačuli, levanduľa a konopný výluh. 

Tieto ale aj ďalšie mydlá či tuhé alebo tekuté, na suchú, mastnú, atopickú, aknóznu, detskú pleť, alebo dokonca šampúchy a kondicionéry, balzamy a iné nájdete na e-shope Saporia.sk.