28. februára 2016

INTERVIEW | 5. Interview with Džejní

Ahojte, vitajte pri ďalšom rozhovore. Tentokrát s blogerkou Jankou. Na jej blogu môžte nájsť články ako denníček, new in, nájdu sa tam aj nejaké receptíky a outfity. :-) Dúfam, že sa Vám článok bude páčiť. Ak by niekto mal záujem o interview, kľudne mi zanechajte v komentári na Vás e-mail. :-)



1. Ahoj, predstav sa nám. Ako sa voláš, koľko máš rokov, odkiaľ si? 
Ahoj, moje meno je Jana, na blogu vystupujem pod prezývkou Džejní. Mám 19 rokov a som z nášho hlavného mesta.

2. Kedy si začala blogovať? Ako dlho bloguješ? 
Blogovať som začala v skorých mesiacoch roku 2008 ešte so svojou vtedajšou spolužiačkou. Založili sme si spoločný blog, na ktorý sme sa snažili pridávať zmysluplné články, ale mňa to vtedy príliš nebralo a asi mi aj trochu vadilo, že som akoby nemala poriadny priestor na pridávanie takých článkov, aké som chcela ja. Tak som si potom založila nový blog, ktorý som mala sama, chvíľu som na ňom pobudla, a znova som po krátkom čase chcela zmenu. A tak som od októbra roku 2008 poväčšinou aktívna na svojom blogu janulik-avrilqa.blog.cz. Takže tento rok to bude 8 rokov blogovania. 

3. Čo ťa viedlo k tomu založiť si blog? 
V jeden večer mi spolužiačka napísala, či si s ňou nechcem založiť blog a keďže som nevedela povedať nie, povedala som si, že vlastne nemám čo stratiť a skúsim to.

4. O čom je tvoj blog a články? 
Môj blog je taký môj denníček, pridávam tam hlavne články o priebehu mojich dní, aj keď občas to bývajú trochu žvásty, ktoré možno nikoho príliš nebavia čítať. Rada píšem, keď si potrebujem usporiadať myšlienky. Taktiež občas pridávam aj fotky, ktoré som kade-tade nafotila a náhodou sa mi páčia. V poslednom čase som sa snažila nájsť nejaké časti blogového sveta, do ktorých by som mohla prispieť svojím dielom, a tak som začala robiť články s outfitmi, mesačnými favourites a new in.

5. Aký typ blogov máš najradšej? (Fashion, beauty, autorské..) 
Určite mám najradšej autorské blogy, také, kde autor alebo autorka vyjadruje svoje postoje k nejakým témam alebo proste iba píše denníčkové zápisky. Čisto beauty blogy nesledujem, pretože to nie je vec, ktorá by bola blízka môjmu srdcu, ale občasné vsuvky beauty a fashion článkov podľa mňa patria aj do autorských blogov a je to určite pekné spestrenie. Ale blogy čisto o móde alebo kráse nie sú mojou šálkou kávy.

6. Aké sú tvoje obľúbené blogy, ktoré rada navštevuješ? 
Takých je celkom dosť, mávala som ich usporiadané ako svoje Affs, ale nedávno som si spravila profil na blogger.com a tam spravujem stránky, ktoré navštevujem, teda zoznam mojich obľubených blogov už nie je verejný. Urobila som to hlavne preto, aby som nebola viazaná tým, že musím navštevovať niekoho blog iba preto, že som si ho kedysi napísala medzi svoje Affs. Teraz navštevujem blogy, ktoré ma niečím zaujali a ktorých články ma baví čítať.

7. Podľa čoho si si vybrala názov tvojej adresy janulik-avrilqa.blog.cz? 
Kedysi som si hrozne ulietavala na Avril Lavigne a keďže moje meno je Jana, tak to akosi tak veľmi zvláštne vzniklo. Už párkrát som rozmýšľala o tom, že by som si blog presťahovala, ale predsalen by mi to bolo ľúto, tak zostávam aj napriek tomu, že adresa môjho blogu sa mnohým zrejme zdá zvláštna.

8. Vie niekto v tvojom okolí (rodina, priatelia, spolužiaci..) že máš blog? 
Asi pred piatimi rokmi som mala obdobie, kedy som bola na svoj blog hrozne hrdá, tak som o ňom povedala skoro úplne všetkým. Vedeli o ňom moje spolužiačky, kamarátky mimo školy, dokonca aj brat. Bol čas, kedy som to hrozne ľutovala, najmä v maturitnom ročníku, ale s bývalými spolužiakmi sa už nestýkam, takže mi je jedno, že o mojom blogu vedia a možno ho aj čítajú. A taktiež mám podozrenie, že o mojom blogu vedia aj moji rodičia, ale neriešim to.

9. Ak áno, navštevujú ho, čo na to hovoria? 
Pravdupovediac neviem, koľko ľudí z tých, ktorým som o svojom blogu povedala, naň aj chodí, ale musím povedať, že ma to príliš netrápi. Rozhodla som sa svoj život zdieľať na internete, tak sa nečudujem, že niektorí ľudia z môjho okolia ho našli.

10. Študuješ alebo pracuješ? V akom odbore? 
Študujem na vysokej škole v odbore Informatika. A som v druhom ročníku, keby to niekoho zaujímalo.

11. Čo rada robíš okrem blogovania? Ako tráviš svoj voľný čas? 
Mojou obľúbenou činnosťou je určite čítanie kníh, taktiež aj fotografovanie a rada aj pečiem. To sú okrem blogovania také top tri činnosti, ktorým sa venujem vo svojom voľnom čase najčastejšie.

12. Páčil sa ti tento rozhovor? 
Áno, som veľmi rada, že som mohla zodpovedať tieto otázky :-)