28. marca 2016

Veľkonočný pondelok

Ahojte, 

ako prežívate dnešný pondelok? Ste vyšibané, mokré alebo ani u Vás sa nekonajú tieto tradície? 


Rozhodla som sa, že napíšem, ako prebieha tento deň u nás. Minulý rok to bolo všetko také neplánované. Išla som s priateľom ku nim domov, že ostanem u nich s jeho mamou a sestrou, ale oni neboli doma. Nepamätám sa už, či boli v práci alebo kde. A tak som teda išla všade s priateľom a jeho ocom, keďže oni chodia stále spolu. Ešte predtým aj mňa obliali, najprv vodou zo striekačky a potom aj voňavkov. Potom sme išli ku jeho prvej starkej, kde mu bývajú aj teta s ujom a dvaja bratranci. Od nich som tiež dostala vodu zo striekačky, ale aj voňavku. Spoznala som vtedy jeho strýka. Chvíľu sme pobudli a išlo sa ďalej, ku druhej starkej, ktorá už bola pri priateľovej krsnej. Tam má ešte aj sesternicu, takže oblievali aj ich. Tiež sme tam trochu pobudli a potom sa už išlo vlastne domov. K mojim rodičom sme išli asi až na druhý deň, neviem už.


Tento rok som ja ostala doma a priateľ ráno išiel k nim domov. Zase obehali starké, krsnú a nakoniec sa vrátil s jeho ocom k nám. Ešte ráno ma ovoňavkoval aj brat, ktorý potom odišiel. Ja som zatiaľ nachystala niečo na stôl, jednohubky, koláče, tyčinky, a podobne. Trochu som čakala, že prídu aj jeho bratranci, tak som toho nachystala viac, ale nakoniec neprišli, lebo som povedala,  že by som ich nepustila. :-D Tak došli ted priateľ s jeho ocom, znova voda zo striekačiek a následne voňavka. Priezliekla som si tričko, posadali sme si. A o nejakú polhodinku sme sa vybrali k mojim rodičom. Vzala som nejaké koláče, veci na pranie, lebo ešte stále nemáme zapojenú  pračku, cestou sme odviezli jeho oca domov a už sa išlo. Tam oco na mňa vytiahol vedro s vodou, čo som sa trochu zľakla, ale našťastie to na mňa nevylial. :-D Posedeli sme, pokecali, prišiel potom aj brat, a išli sme domov.


Takto nejako to prebieha u nás. Dávnejšie to vyzeralo úplne ináč, keď som bola menšia, ale pomaly sa to nejak zmierňuje, už to nie je ako kedysi. Navštívime sa aspoň rodina ako tak, voňavka, koláče, šalát, šunka, čokoláda a to je všetko.