29. augusta 2016

Moja starostlivosť o pleť | Leto 2016

Napísať tento článok som plánovala už dosť dlho. Musím sa priznať, že možno ešte pred polrokom moja celá starostlivosť o pleť spočívala len v tom, že som som si všetko odlíčila micelárnou vodou, prešla som ňou po celej tvári a tým to končilo. Ale tí, ktorí navštevujete môj blog, tak ste si všimli, že som začala spolupracovať, začala som skúšať rôznu kozmetiku a tiež som sa začala viac starať o moju pleť. Ani teraz to nie je ešte podľa mojich predstáv, pretože ma často premôže lenivosť a ja padám do postele bez poriadneho odlíčenia. Maximálne si tak prejdem zasa micelárkou po tvári a vynechám oči a idem spať. Ak som nalíčená poriadnejšie (čo sa stane tak raz do týždňa, kedy cez deň použijem aj tiene na oči, podkladovú bázu, vtedy sa odlíčim poriadne, vyčistím pleť a až tak idem spať. Len si teraz nepomyslite, že okrem toho jedného dňa kedy som tak nalíčená, tak sa iné dni neodličujem, to nie... :-D niekedy idem spať len so špirálou, aspoň si ju ráno nemusím zasa dávať. :-D No ale poďme k pointe článku a tou bolo ukázať Vám, aké produkty používam na odličovanie a čistenie pleti. 


Ale ešte predtým ako začnem, k pravidelnej starostlivosti o pleť ma tak trochu priviedlo aj toto video od Katty, ktorá sa dlho venovala alebo venuje vizážistike, stylingu, kozmetike. Odporúčam pozrieť od nej viac videií (najmä videá ŠKOLY KRÁSY) , ale najviac ma zaujalo toto, v ktorom vysvetľuje ako sa vlastne upchávajú póry a tým vznikajú vyrážky. Preto je starostlivosť o pleť naozaj potrebná. Vedela by som tu o tom kecať dlho dlho, ale všetko hovorí ona vo videu a už po pozretí si každý môže urobiť svoj vlastný názor. 



Ako inak, začnem micelárnou vodou... Dlho som si myslela, že micelárna voda je ideálna na čistenie pleti. Samozrejme aj preto som používala len micelárku. Ale neskôr som sa niekde dočítala, alebo možno videla v nejakom videu, to si už nepamätám, že micelárna voda nečistí pleť. Čistí len jej povrch a je vhodná akurát tak na odličovanie makeupu. Perfektne to vysvetlila Katty aj vo videu. Hlavne tie baby, ktoré majú pleť mastnejšiu.. masť je v podstate tuk a nečistoty sa nedajú vyčistiť len nejakou vodou. To je ako s maslom, nezbavíte sa ho len obyčajnou vodou, lebo všetko ostane mastné. Preto sa používajú iné produkty, ktoré majú nejaký účinok pri odstraňovaní nečistôt, ktoré sa usádzajú, hromadia na tej mastnej pleti a môžu to byť len obyčajné nečistoty z vonkajšieho okolia ako je prach, nečistoty z výfukov áut a podobne. Tie potom môžete vidieť na svojej pleti ako "čierne bodky". Preto ja micelárku použijem len na odlíčenie korektoru (keďže makeup nepoužívam), riasenky, prípadne rúžu.. .


Ďalej používam odličovacie mlieko, prípadne gél, ktorý odstráni nečistoty, ktoré neodstráni micelárna voda. Je jasné, že nič nám nevyčistí hĺbkovo pleť (jedine tak kozmetička a chemický peeling), ale aspoň takto sa dá predchádzať tomu upchávaniu pórov a vzniku vyrážok. Ja používam odličovacie mlieko Skin Blossom, ktoré som doma mala na testovanie. Je to organické čistiace mlieko, ktoré čistí pleť a tiež odstraňuje makeup. Väčšinou, keď si pleť čistím a očistím si ju najprv micelárkou a použijem aj toto mlieko, tak ešte stále vidieť na odličovacom tampone zvyšky korektoru a púdru, tak už len na tom vidieť, že micelárka ho úplne neodstráni. Toto mlieko pekne odlíči zvyšok, neštípe v očiach, čo je super. Po nanesení ho opláchnem a pokračujem ďalej. 


Po vyčistení pleti použijem tonikum, tiež od značky Skin Blossom, ktoré je ideálne na dočistenie pleti a stiahnutie pórov. Totiž počas čistenia pleti sa nám tie póry otvoria, vyčistíme ich a po ich vyčistení sa snažíme použiť niečo, čo nám póry stiahne, aby sa do nich znova nedostávalo toľko nečistôt. Nie je to ale také jednoduché, pretože existuje asi len málo produktov, ktoré naozaj viditeľne stiahnu póry. Ja mám póry dosť viditeľné najmä v okolí nosa a čela pri obočí, kde mám pleť aj mastnejšiu. A väčšinou je to aj tak že práve baby s mastnejšou pleťou mávajú viditeľnejšie póry a naopak, baby, ktoré majú pleť suchšiu tak ich majú takmer neviditeľné. Tonikum väčšinou nanášam len na T-zónu, kde mám tieto póry viditeľnejšie. 


Raz za týždeň sa snažím svoju pleť prečistiť aj peelingom. Po použití peelingu už je o niečo viac vidieť ten výsledok. U mňa to býva tak, keďže som spomínala, že sa mi pleť mastí najviac okolo nosa, brady a čela, že aj po tom týždni, kedy peeling nepoužívam, tak keď si prejdem po nose, alebo už v tých záhyboch ( no neviem ako to vysvetliť :-D), tak cítim že tá koža je akási drsnejšia, nie je taká hladká. Vtedy si väčšinou aj idem spraviť peeling a po peelingu, keď si znova prejdem po tom nose prstom, tak cítim aká je tá koža hladšia, jemnejšia, čistejšia.  Predtým aj peelingy boli u mňa nula bodov, akože veď načo by som si ich robila.. :-D Ale odkedy som vyskúšala tento od Alverde, ktorý obsahuje morskú vodu a morské riasy, tak nejaký rozdiel na tej pleti aj vidím a preto sa snažím ho používať častejšie. K tomu mi ešte perfektne pomáha táto ružová vecička Ebelin, ktorá tiež napomáha aj prekrvovať  pleť a keďže má také štetinky, ktoré sa dostanú aj hlbšie do pórov a tým ich aj lepšie vyčistí. 


Po vyčistení pleti a hlavne po peelingu používam niečo na hydratáciu a aj keď ja osobne dosť neznášam, keď mám na pleti čosi mastné a lepia sa mi na tvár vlasy alebo mi potom stále padajú okuliare, lebo sa šmýkajú dole, ale celkovo nemám rada, keď som taká mastná, ale i tak sa snažím aspoň každý druhý deň si na pleť naniesť krém a momentálne používam krém tiež od Alverde ultra sensitive. Prvý raz som spravila chybu, že som si ho napatlala na tvár dosť veľa, ale to preto lebo som nevedela, že ho stačí naniesť fakt málinko a vystačí na celú tvár. Stačí, keď si z neho nanesiem len takú guličku ako hrášok. Tak sa samozrejme aj lepšie a rýchlejšie vstrebe a nemám potom ten blbý pocit, že som celá mastná. S týmto krémom som moc spokojná a keď mi dojde, čo ale asi bude dlho trvať aj napriek tomu, že je to len na pohľad dosť malé 50 ml balenie, určite si kúpim ďalší. Používam ho aj pred tým, ako sa idem nalíčiť. Plus je, že je to prírodná vegánska kozmetika, tak ako aj peeling a vlastne všetky produkty spomenuté v tomto článku okrem micelárky sú prírodné produkty. 


Celý tento proces robím večer pred spaním a ráno si pleť prejdem už len tonikom. 

Zaujímalo by ma, ako sa o svoju pleť staráte vy a aké produkty používate? 
Či sa o pleť staráte pravidelne, alebo sa nájde deň, kedy aj vy tento rituál vynecháte.