10. júna 2016

Recenzia | Univerzálny kokosový olej


Myslím, že každý už počul o zázračnom kokosovom oleji, väčšina z nás ho má určite aj doma. Niekto ho používa pravidelne, niekto ho raz vyskúšal a zistil, že mu nesadol, niekomu je dokonca kokosová vôňa nepríjemná. No isté je, že kokosový olej je naozaj univerzálnym produktom a dá sa využiť snáď na všetko možné. Ako využívate kokosový olej vy?

Ja mám momentálne doma dva. Jeden z najobľúbenejších a najkvalitnejších olejov je 100% panenský bio kokosový olej od Purity Vision, ktorý je lisovaný za studena. To znamená, že si uchováva všetky potrebné vitamíny a antioxidačné látky prospešné pre ľudský organizmus. Tento olej má certifikát BIO kvality. 

v tuhom stave

Jeho konzistencia závisí od teploty. V chladnejších miestnostiach je tuhý alebo väčšinou v zimnom období, no po nanesení do rúk či na pokožku sa hneď rozpúšťa a stáva sa tekutým olejom. Pri teplote nad 24 stupňov alebo v lete, je tekutejší, niekedy až úplne tekutý, čo je pre mňa niekedy nevýhoda, lebo mi tečie všade.

To platí aj pre bio a raw kokosový olej Wolfberry, a tak ako aj pri predchádzajúcom oleji, aj tento má certifikát BIO, tiež je to panenský, lisovaný za studena najvyššej kvality, nerafinovaný, nebielený, získavaný z kokosových orechov na Filipínach. Jedinečnosť tohto oleja je, že obsahuje 86% nasýtených tukov, ktoré sa v tele spracovávajú priamo na energiu. Taktiež sa pri vyššej teplote mení jeho konzistencia na tekutejšiu.



Wolfberry kokosový olej používam väčšinou na pleť, ale nie často, keďže sa nevsiakne do pleti celý a potom mám celú tvár mastnú, čo ja veľmi nemám rada. Ale určite úžasne hydratuje a raz za čas to pleti neublíži. Práve naopak. 

Purity Vision kokosový olej využívam najmä na vlasy. Raz za dva týždne si poriadne namažem vlasy od polovice (od uší) až po končeky a nechám pôsobiť aspoň hodinku, niekedy aj dlhšie. Potom poriadne zmyjem, aj dvakrát, aby vlasy neostali mastné a po vysušení sú krásne hydratované, jemné, vyhladenejšie, krajšie. Čím častejšie toto aplikujete, ja som mala v pláne aspoň raz za týždeň, cez víkendy, ale nie vždy sa podarí, tým viac sa vám vlasy za to poďakujú. A tiež ho využívame s priateľom na masáže. 


v tekutejšom stave


No kokosový olej má veľmi veľa využití, môžete ho použiť tak ako na vlasy, pleť, telo, tak aj v kuchyni na varenie či pečenie, do jedla, do šalátov. Dokonca ho môžete využiť ako lubrikant, čo odporúčam :D, a pritom dokonca pôsobí antibakteriálne. Alebo ho môžete využiť v blížiacich sa  letných dňoch po opaľovaní na pokožku.

Oba tieto oleje môžete nájsť na e-shope notino.sk za skvelé ceny a znova v rôznych veľkostných variantoch.