12. mája 2016

Recenzia | Herbaphoria maska & čistič / Ponio žihľavový šampúch


 Približne pred dvomi týždňami mi prišiel balík od krasnakazdyden.cz . Nevedela som sa ho dočkať a veľmi som sa potešila, keď som ho otvorila. Prekvapilo ma, akým milým spôsobom bol balík zabalený, spolu s poďakovaním. Obsahoval prírodné produkty, ktoré som ešte nikdy predtým nemala a ani neskúšala a tak som bola plná očakávania. A čo to teda bolo ? 


Bylinná maska a čistič Herbaphoria od značky Soaphoria. Balenie je parádne, maska je naplnená v malej šikovnej sklenej dóze, niečo na štýl zaváraninového pohára, ktorá v kúpeľni krásne vynikne. Dokonca si ju tam hneď všimol aj kamarát, ktorý bol u nás na návšteve a hneď ho zaujímalo, čo to je. Nemusíte sa báť ani toho, že by maska vytiekla, na vrchnej časti je tesniaci patent, ktorý poriadne tesní. 

Keď som dózu otvorila, zavalila ma zvláštna vôňa.  Obsahuje rozmarín, ktorý tonizuje pleť, ale mne moc nevonia a v maske ho dosť cítiť. Našťastie ho zmierňuje harmanček a žihľava, ktoré nechávajú pleť čerstvú a v rovnováhe. Kaolín pomáha vyčisiť póry a skľudňuje citlivú pleť. Zelený íl hlboko čistí, regeneruje bunky a je vhodný pre aknózne a problémové časti. Tiež obsahuje spirulinu, ktorá je najúčinejší B-komplex a čistý zdroj proteínov. 


Maska má tmavo zelenohnedú farbu (kaki? :-D), takú hustejšiu konzistenciu, ale ľahko sa nanáša, aj rozotiera, obsahuje malé  zrniečka, ktoré napomáhajú tomu čisteniu, ale nijako nedráždia ani nič podobné. Jediné, čo som zaznamenala pri čistení, že som mala tvár na dotyk jemnejšiu, vyhladenejšiu, trochu červenšiu, ale pripisujem to tomu, že som ju tými krúživými pohybmi prekrvila. Odporučila by som ju na mastnejšiu pleť.

Masku som inak používala 1-2 za týždeň. Tvár som si navlhčila vodou, naniesla som masku po celej tvári, samozrejme som vynechala okolie očí a nechala pôsobiť 15 minút. Ak som ju použila ako čistič, každý druhý deň, tak som ju tiež naniesla na tvár, a jemne som si ju masírovala krúživými pohybmi približne minútu, i keď v návode je písané 30 sekúnd a jednoducho zmyla.

Raz, keď som ju použila ako masku, tak sa mi stalo, že chvíľu po nanesení som cítila také slabšie štípanie alebo pálenie na lícach. Neviem či to tak má byť, alebo niečo nebolo dobre... keď som ju zmyla, tak som na lícach cítila potom ešte také jemné pálenie ako po opalovaní. 


Druhým zázrakom je tento Ponio žihľavový tuhý šampón, citrón a rozmarín. Áno, znova ten rozmarín, ale v ňom ho takmer vôbec necítim. Naopak má veľmi príjemnú, sviežu vôňu, ktorá mi pripomína jedným slovom čistotu. Cítim z neho najmä tú žihľavu a citrón, takže celým procesom umývania vlasov mi pekne vonia. Obsahuje aj kokosový olej a glycerín, ktorý hydratuje končeky vlasov. Panthenol upokojí pokožku hlavy. Citrónová šťava so žihľavou dodajú vlasom lesk a silice regulujú tvobru mazu. A vraj žihľava je skvelá aj na rast vlasov, čo som zatiaľ nepostrehla, ale ktovie, možno časom si niečo všimnem. Je vhodný pre normálne až mastné vlasy. 

So šampúchom som sa stretla prvý raz a veru pri umývaní, prvé čo mi prišlo na um bolo, ako ho použijem  na vlasy? Aj keď som čítala samozrejme tiež návod. :-D Ale proste jednoducho som si ním prešla po mokrých vlasoch, napenila a umyla ako normálnym tekutým šampónom. Ja som z neho tak nadšená a mám pocit, že šampúchy budú mojimi naj kamošmi. Veľmi sa mi zapáčila tá aplikácia a tiež ako bohato pení. Možno by som ho mala dávať menej, ale proste tá pena... milujem, keď mi niečo takto krásne pení. A priznám sa, vôbec som nečakala, že bude takto peniť. Myslela som si, že vytvorí trošku peny a to bude všetko. Ako som sa len mýlila.

Je to 60 gramové balenie šampónu a mal by vydržať cca tak dlho ako 200 ml tekutý šampón. Za tie viac ako dva týždne mi z neho veľa neubudlo a to ho používam každý druhý deň. Neobsahujú vodu a sú teda aj oveľa menšie ako šampóny v plastových obaloch, takže ušetria aj nejaké to miesto v kúpeľni, čo rada privítam, lebo v novom byte máme menšiu kúpeľnu. :-D